štvrtok 20. júla 2017

Bola to jazda ako na ľade, popisoval Pech a krotil predchádzajúce výroky

Podľa informácií o počasí sa od západu blížili intenzívne zrážky, ktoré dokážu zaprášené trate v okolí obce Hustopeče premeniť v klzké peklo. A tak Pech zvolil pneumatiky na mokro. Lenže pršať nezačalo a úradujúci český majster s vozom Mini John Cooper Works S2000 strácal cenné sekundy aj nervy.

"V zápale boja som potom za zlú voľbu pneumatík obvinil všetkých okolo, aj keď stávku na dážď som rozhodol sám. Teraz mám čo žehliť, "uviedol po návrate do Plzne už s chladnou hlavou. Napriek tomu práve tu možno hľadať príčiny obrovské časové straty v prvých troch sobotňajších meraných testoch.

"Auto sme prestavali na mokrý podvozok a obuli aj tie najmäkšie pneumatiky do dažďa," rozprával plzeňský pilot. Lenže na trati bolo úplné suc ho.Najväčší pohroma prišla na druhej rýchlostnej skúške, ktorá merala 17 kilometrov. "Pneumatiky som rýchlo prehrial a bolo ťažké udržať sa vôbec na trati. Ešte horšie však bolo, že sa zišli na úplné plátno a každým okamihom hrozilo ich úplné predratiu a strata tlaku. Bola to jazda ako na ľade, "opisoval 38-ročný jazdec situáciu na juhomoravských cestách.

V jednej chvíli dokonca skončil mimo trať, na poli. "Nejakému poľnohospodári sme nechtiac Vyoral pár zemiakov," zažartoval. V treťom meranom sobotňajšom teste ani netušil, či vôbec dôjdu do cieľa. "Na predok sme s Petrom (spolujazdec Uhel - pozn. Aut.) Dali dve rezervy a na zadok vybrali dve kolesá, ktorá mala aspoň ešte oceľové drôty.Bol som si takmer istý, že ani nedôjde, ale skúsili sme to opatrnejší jazdou. Počas skúšky jedno kolo ušlo a do cieľa sme dochádzali na defektu. "

Na týchto troch rýchlostných skúškach stratil Pech viac ako minútu. V Hustopečiach sa musel uspokojiť s druhou priečkou, rovnaké miesto mu patrí aj v priebežnom poradí domáceho šampionátu. Ten vstúpi do svojej druhej polovice štvrtým podnikom - prestížne Rallye Bohemia, ktorá sa ide v dňoch 10. - 12. júla.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára