piatok 21. júla 2017

Päťbojár Sloboda útočil na európsku medailu a kvalifikoval sa do Ria

Tridsaťročný Svoboda na kontinentálnom šampionáte vylepšil ôsme miesto z júlového majstrovstiev sveta, kde dokázal, že po vleklých zdravotných problémoch dokáže bojovať s elitou.

Teraz mu prvé medaily od Londýna unikla iba tesne - vo finiši behu kombinovaného so streľbou nestačil na bronzového Taliana Riccarda de Lucu o obyčajnú sekundu.

"Bolo to o sekundu, ale sklamaný nie som . Pretekal som najlepšie, ako som mohol. Mal som tam veľmi dobré disciplíny. V jazdenie som nemal jednouché zviera, ale podarilo sa mi to zvládnuť len s jednou chybou, "povedal Svoboda Rádiožurnálu.

"Beriem to tak, že som vyhral štvrté miesto.Je to potvrdenie, že som späť a môžem sa snažiť v budúcej sezóne zase o medaily, "odmietol, že by ho štvrtá pozícia sklama la.

Pre titul si dobehol s náskokom 11 sekúnd Ir Arthur Lanigan-O'Keefe , ktorý viedol po parkúre. Striebro získal Francúz Valentin Prades.

Svoboda začal súťaž siedmym miestom v šerme, potom bol dvadsiaty v plávaní a šestnásty v jazde na koni. Do záverečnej kombinované disciplíny vyrážal ôsmy tesne za Kufem, ktorý sa vyšvihol na siedmu pozíciu vďaka bezchybnému výkonu v parkúre.

Kým olympijský šampión Svoboda bojoval väčšinu závodu v skupine o druhé až šieste miesto, bronzový medailista z vlaňajšieho MS KUF klesol na deviatu pozíciu.

Aj tá mu však zaistila priamy postup na olympiádu.Do Ria sa malo kvalifikovať osem najrýchlejších z dnešného finále, ale vzhľadom k tomu, že De Luca ako víťaz finále Svetového pohára už istotu mal, môže sa na OH v budúcom roku tešiť aj KUF.

"Splnená kvalifikácia na olympiádu, bronz z družstiev! Po všetkom, čo sa tento rok dialo, to nemohlo dopadnúť lepšie, "komentoval výsledok KUF, ktorý si na jar vážne zranil ukazovák pravej ruky.

Aj keď si Svoboda s Kufem vybojovali kvalifikáciu na OH, stopercentne istá ich účasť v Riu nie je. "Mám vyjsť kvalifikácia, ale o finálnej nominácii sa rozhodne až v priebehu budúceho roka. Máme nejako nastavené interné kritériá, aby sa zaručilo, že pôjdu dvaja aktuálne najlepší Česi.Svoju pozíciu budem musieť ešte potvrdiť, "upozornil Svoboda.

Ďalšie český reprezentant Ondřej Polívka obsadil 22. miesto, David Kindl skončil tridsiaty.

Majstrovstvá Európy zakončí v nedeľu finále žien s Natáliou Dianová .


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára